Lilly İlaç Perşembe günü, insanların kilo verme ilacı Zepbound da dahil olmak üzere ilaç üreticisinden doğrudan sipariş vermelerine, ayrıca obezite ve diğer bazı rahatsızlıkları olan insanları tele-sağlık şirketleriyle buluşturmalarına olanak tanıyan bir web sitesi başlattı.
“LillyDirect” adı verilen hizmet, geçen yıl Novo Nordisk'in Wegovy'si gibi güçlü zayıflama ilaçlarına yönelik görülen olağanüstü talep üzerine devreye girdi.
On yılın sonunda yaklaşık 100 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilen obezite ilaç pazarı, aynı zamanda ilaçlar için tele sağlık hizmetleri başlatan kilo yönetimi hizmet sağlayıcıları WW International ve Ro'nun da ilgisini çekti.
Lilly "Kozmetik” kilo kaybına karşı olduğunu söyledi
Lilly, web sitesinin eczane sayfasında migren ilacı Emgality, insülin ve eve teslim için benzer ürünlerin listelendiği, doğrudan tüketiciye yönelik hizmetinin diyabet ve migren hastaları için de mevcut olacağını söyledi.
Şirket, web sitesinin hastaları, mevcut doktor ekiplerini tamamlayabilecek veya belirli koşullar için yüz yüze bakıma alternatif olabilecek bağımsız tele-sağlık sağlayıcılarına bağlayacağını söyledi.
Ayrıca üçüncü taraf sağlayıcılar aracılığıyla eczane hizmetleri de sağlayacak.
BMO Capital Markets analisti Evan Siegerman, Lilly'nin hareketinin "Vadesinin ötesinde" olduğunu söyledi.
"Bizim görüşümüze göre, DTC (doğrudan tüketiciye) modeli obezite ilaçları için idealdir ve alımı teşvik eder ve Zepbound için yeni hasta başlangıçlarının önündeki engelleri azaltır" diye ekledi.
Lilly ayrıca obezite ve diyabet ilaçları Mounjaro ve Zepbound'un "Kozmetik kilo kaybı" amacıyla kullanılmasına karşı olduğunu söyledi.
Bu sayfadaki yazıların tüm hakları ilackonusu.com.tr'ye aittir.
"www.ilackonusu.com.tr" biçiminde açık kaynak gösterilmek kaydıyla (link verilerek) içerik kullanılabilir.
Açık kaynak göstermeden (link vermeden) yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır.