Kırışıklık karşıtı ürünlerde 15 yaş altına “Dur” denildi..
İsveçli eczane zinciri, gittikçe daha fazla genç kızın, sosyal medyadan etkilenerek kırışıklık karşıtı ürünleri kullanmalarının önüne geçmek için, bu ürünlerin 15 yaş altındaki çocuklara ebeveyn izni veya tıbbi gerekçe olmadan satışına yasak getirdi
13 Mayıs 2024 - 14:12

Kırışıklık karşıtı ürünlerin kullanımı için minimum bir yaş sınırı olmalı mı? Sosyal medya paylaşım ağlarının etkisi altındaki genç kızların kırışıklık karşıtı ürünleri mantıksız bir şekilde kullanmalarındaki artışla karşı karşıya kalan İsveçli eczaneler zinciri Apotek Hjärtat başlattığı uygulamayla bu sorunun cevabını 15 yaş olarak verdi.

Apotek Hjärtat’ın uygulamasının sonucu olarak; web siteleri de dahil olmak üzere bu ağdaki 390 eczaneden birinden kırışıklık karşıtı bir ürün satın almak isteyen 15 yaşın altındaki herkes kimlik bilgilerini göstermek zorunda; ebeveyn izni veya tıbbi gerekçe olmadan, istedikleri yaşlanma karşıtı krem veya serum verilmeyecek.

“Dur diyen ses olmak istiyoruz”

Apotek Hjärtat CEO'su Monika Magnusson AFP'ye (Fransız Basın Ajansı) gönderdiği mesajda; “Cilt bakım ürünlerinin büyük bir distribütörü ve eczane operatörü olarak sorumluluk almak istiyoruz. Günümüzde gençler cilt bakım ürünlerini sağlıksız ve gereksiz şekillerde kullanıyorlar. Dur diyen ses olmak istiyoruz” dedi.

Eczane zinciri, AHA'lar (sitrik, glikolik, laktik, malik ve mandelik asitler gibi alfa-hidroksi asitler), BHA'lar (beta-hidroksi asitler: salisilik asit), A vitamini (retinol), C vitamini vb. içerenler de dahil olmak üzere yasak kapsamına giren ürünlerin bir listesini yayınladı.

Apotek Hjärtat'ın sorumlu eczacısı Annika Svedberg;

“Kırışıklıkları azaltmak ve cildi eşitlemek için tasarlanan ürünlerin bir çocuğun ihtiyacı olan bir şey olmadığı” gerçeğinin yanı sıra, yukarıda bahsedilen bileşenlerin genç ciltler için çok agresif olduğunu söylüyor.

Sadece epidermise zarar vermekle kalmayacağını, aynı zamanda cilt yaşlanmasını hızlandırabileceğini de ekliyor ki bu da istenen etkinin tam tersi!

Monika Magnusson da; "Bu sınırlamanın daha fazla insanı durdurup düşünmesini sağlayacağını ve ebeveynler arasında, ailelerde ve toplum içinde idealler ve normlar hakkında önemli konuşmalara yol açacağını umuyoruz " diye ekliyor.

Kartopu etkisi..

Girişim şimdiden Lyko ve e-ticaret platformu ile Kicks zinciri gibi İsveçli kozmetik şirketlerinin ilgisini çekmeye başladı.

İsveç Tıbbi Ürünler Ajansı projeyi destekliyor: 11 Nisan'da “Çocukların cildinin serumlara, peelinglere veya kırışıklık karşıtı kremlere ihtiyacı olmadığı” ve “Bu ürünlerin yetişkinler için tasarlandığı (ve test edildiği) ve çocuklar için uygun olmadığı” yönünde bir kamu uyarısı yayınladı.

Kartopu etkisinin İsveç sınırlarının ötesine geçip geçmeyeceğini zaman gösterecek.

Avrupa Komisyonu şimdilik 2026 yılından itibaren retinol konsantrasyonunu vücut losyonlarında yüzde 0.05, diğer durulanabilir ve durulanmayan ürünlerde ise yüzde 0.3 ile sınırlandırmayı planlıyor.

Kaynak için tıklayınız

Bu haberleri de okumak isteyebilirsiniz :
Manşetten

Bu sayfadaki yazıların tüm hakları ilackonusu.com.tr'ye aittir.

"www.ilackonusu.com.tr" biçiminde açık kaynak gösterilmek kaydıyla (link verilerek) içerik kullanılabilir.

Açık kaynak göstermeden (link vermeden) yapılan alıntılar için yasal takip yapılacaktır.